Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2003.26%20

Walk of Shame.

Siksihän sitä kutsuttiin. Ja nyt minäkin olin osa sitä.

Autoni puhisi tienvarressa kun yritin sekaisten ajatuksieni lisäksi vielä ajaa tietä kotiin. Mitä eilen oli tapahtunut? Olin herännyt Kylen vierestä alasti. Mielessäni kävi vain yksi mahdollinen ajatus - seksi. Jostain syystä en tuntenut katumusta tai pettymystä. Vielä eilisiltaa ennen olin itse liikkeelle laittamieni huhujen vastakohta - neitsyt. Päässäni ajatus neitsyyden menettämisestä parhaalle ystävälle tuntui sekä rajojarikkovalta että ihanalta. Tuntisiko Kyle samoin?

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2003.39%20

Olin lähtenyt heti herättyäni ajamaan kohti kotia ja jättänyt Kylen nukkumaan. Minusta se oli paras ratkaisu. Voisimme tänään puhua asiat puhtaaksi vaikkapa puhelimessa.

"En oo koskaan ollu näin paljon kylvyn tarpeessa!"

Pysäköityäni Audin pihatielle, juoksin sisään ja kävin ensin nopeasti suihkussa huuhtomassa vanhan viinan ja marihuanan hajun yltäni. Sitten laskin lämpimät kylpyvedet ja istahdin ammeen reunalle. Osa minusta halusi olla Kylen kanssa pelkkä ystävä. Osa minusta halusi enemmän. Vahinko on jo tehty, mietin hieroessani laventelintuoksuista saippuaa sääriini. Se oli totta. Ennen eilistä olin kai jossain mieleni soprukoissa halunnut suudella Kyleä, mutta ystävyytemme esti sen. Nyt kun se ei enää ollut esteenä, voisimme rauhassa olla pari. Mutta jo pelkkä sana pari kertoo, että siihen tarvitaan kaksi. Kaksi ihmistä. Kaksi sydäntä. Kaksi mielipidettä. Minulla oli vain toinen niistä - omani.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2003.45%20

Kylvyn jälkeen puin päälle rennot ja löysät vaatteet. Talo oli edelleen tyhjillään, sillä Ethan ja Ruby olivat tämän viikonlopun mummilla. Äitikin oli lähtenyt kylpylään, joten vaikka oma rauha oli ihanaa, tunsin itseni yksinäiseksi. Juuri nyt, enemmän kuin koskaan, tarvitsin ihmisen jolle puhua. Kiipesin portaat ylös ja menin omaan huoneeseeni. Avasin läppärin ja kirjauduin sisään Facebookiin. Tietokoneen kello näytti puolta yhtä. Vielä monta tuntia yksin. Tänään oli lauantai, kansainvälinen krapulapäivä. Leah tuskin pääsisi ylös sängynpohjalta vielä moneen tuntiin, joten saisin nauttia omasta seurastani vielä pitkään.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2003.46%20

En ehtinyt selata Facebookin etusivua kovinkaan kauaa, ennen kuin iso kuva pöllähti silmilleni. Sen oli jakanut Jake Brown, yksi luokkalaisistani. Hän oli kirjoittanut tekstiksi: "Wou, aikamoinen yllätys! Sitä se liika viina teettää..."

Avasin kuvan koko komeuteensa ja siinä oli yli 300 tykkäystä. Kuva oli alun perin julkaistu... Kenenkäs muun kuin Melanie Whiten profiilissa! Hän oli käskenyt jakaa ja kommentoida sitä, niin että mahdollisimman moni näkisi, mihin puute seksielämässä johtaa. Jopa kaverit muutetaan seksikumppaneiksi. Kuvaan oli merkitty sekä minä, että Kyle.

Järkyttyneenä kirjauduin ulos koko Facebookista, mutta ennen sitä huomasin, että olin saanut kymmeniä viestejä Grove Valleylaisilta. Miehiltä saadut viestit koskivat lähinnä tapaamista, naisilta taas tuli huorittelua. Kuva syöpyi syvälle mieleeni. Siinä olin minä, paidattomana, ja Kyle minun päälläni. Kuinka tämä oli mahdollista? Missä vaiheessa Melanie oli saanut napattua meistä kuvan?

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2003.48%20

En järkytykseltäni päässyt ylös penkistä moneen minuuttiin. Mietin vain, miten saisin kuvan pois julkisuudesta. Voisiko poliisia kiinnostaa laittoman alastonkuvan lähettely? Mutta jos poliisi alkaisi tutkia tapausta, saataisiin selville, että minä ja Kyle olemme molemmat alaikäisiä. Onko seksin harrastaminen alle 18-vuotiaana Grove Valleyssa laitonta? Minun pitäisi tutkia asia. Mutta juuri nyt minun oli soitettava Kylelle.

"Et voi uskoa mitä näin Facebookissa...", aloitin ääni vapisten. Kyle kertoi itsekin nähneensä kuvan. "Mitä helvettiä me nyt tehdään? Sulla onneksi ei näy edes mitään sopimatonta siinä kuvassa, mutta mulla taas..."

"Mä yritän saada Melanien poistamaan sen kuvan. Toistaiseksi meijän kannattais varmaan pysyä kaukana toisistamme", Kyle ehdotti. Se raastoi sydäntäni. En minä halunnut olla hänestä erossa, vaan käpertyä hänen kainaloonsa. "Jos meidän nyt nähtäisiin yhessä jossain, kuva sais varmasti lisää julkisuutta. Erossa oleminen on just nyt parempi."

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.46%20

Kyle sulki puhelun.

Hän huokaisi hermostuneena ja laski tiskialtaasta käsilleen vettä ja pesi sitten kasvonsa. Äiti ja isä eivät vielä tulisi kotiin, mutta jotain oli tehtävä Melanien lataamalle kuvalle. Juuri kun Kyle oli saanut siivottua koko talon peittäneet kaljatölkit ja sätkät, uusi ongelma esiintyi.

Hän näppäili kännykkäänsä Melanien numeron ja soitti. "Haloo? Sun olis parempi poistaa se kuva musta ja Allisonista. Sä et tajuakaan mihin syyllistyt pitämällä sitä Facebookissas."

"Voi muru", Melanie naurahti luuriin, "mä pidän sitä siellä ihan niin kauan kun haluun. Eikä sulla sitä paitsi pitäis olla mitään hävettävää, komeat vatsalihakset ne vaan oon. Allisonilla taas... No, se kaipais pienen suurennusleikkauksen, tiedät kai minne."

"Älä nyt jaksa!" Kyle ärähti. "Mä teen mitä vaan, kunhan sä vaan otat sen kuvan pois. Oo kiltti edes tän kerran, Melanie."

"Okei, saat tehdä mulle palveluksen. Mä tuun nyt teille niin mietitään sit ihan rauhassa, mitä voisit mulle tehdä..."

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.30%20

Samaa aikaa kun Melanie suunnitteli lähtevänsä Kylen talolle, minä katsoin televisiosta muodonmuutosohjelmaa, vaikka keskittymiskykyni ei nostanut edes pientä päätään. Tuijottelin vain eteenpäin ja mietin Kylen sanoja. Erossa oleminen on just nyt parempi. Millä tavalla se oli parempi? Edes Shane ei ollut hylännyt minua silloin kun olin surullinen. Miksei Kyle halunnut tulla nähdyksi kanssani? Häpesikö hän? Vai olinko hänelle vain yhden yön juttu?

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.37%20

Kello löi kolme, kun äiti astui sisään. Hänen olisi pitänyt tulla vasta seuraavana päivänä, mutta jokin kertoi hänelle, ettei kaikki ollut kunnossa kotona ja nii,pä hän oli lähtenyt aikaisemmin.

"Allison-kulta, kotona ollaan!" hän huusi huomattuaan etten ollut alakerrassa. "Missä olet, kultaseni?"

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.40%20

Kun kuulin askeleita portaista, nousin istumaan tehden tilaa äidille. Hän istuutui heti viereeni ja tutkaili ohjelmaa, jota katsoin.

"Moi äiti." Ääneni oli innoton. Halusin syöksyä hänen syliinsä enkä koskaan lähteä pois, mutta miten selittäisin, että minusta oli liikkeellä alastonkuva ja kaikki luulivat minua lutkaksi, ja sen takia halusin halata äitiä? En mitenkään. En kerrassaan mitenkään. Yritin keksiä päässäni uutta aihetta mistä jutella. Mieleeni juolahtivat lentoliput, jotka olin löytänyt hänen laatikostaan. Mieleni teki kysyä, kenelle ne olivat. Halusin nähdä, myöntäisikö äiti varanneensa kuherrusmatkan itselleen ja isälle.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.41%20

Ennen kuin itse ehdin ottaa asiaa esille, äiti halusi kertoa suuria uutisia.

"Minä olen hieman ajatellut", hän aloitti ja kääntyi minua kohti laittaen kätensä reidelleni. "Emme ole pitkään aikaan viettäneet oikein kunnolla äiti-tytär -aikaa ihan kahdestaan. Pari päivää sitten pähkäiltyäni asiaa päätin... varata meille matkan Beshiaan! Lähtö on huomenna!"

Katsoin äitiä silmät suurina ja ilme ymmälläni. Matka Beshiaan? Meille kahdelleko? Mutta... eikö toinen lippu ollutkaan isälle?

"Olet paras äiti ikinä!" hihkaisin ja syöksyin halaamaan häntä. Tämä oli paras ajoitus ulkomaanmatkalle. Lähtö tapahtuisi huomenna, eli en joutuisi kohtaamaan pilkkaamista tai selän takana hihittelyä koulussa. Loistavaa.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.49%20

Halusin heti kertoa asiasta Kylelle, vaikka hän olikin kieltänyt minua tulemasta lähelleen. Jokin sisälläni kertoi, että kaikki vielä järjestyisi. Sain äidiltä luvan ajaa Audilla "Leahille", ja parinkymmenen minuutin kuluttua olin jättänyt auton tienvarteen ja mennyt koputtamaan Andersonien ulko-ovea. Kukaan ei tullut avaamaan.

"Ehkä Kyle on pihalla", mutisin itsekseni ja lähti etsimään reittiä takapihalle.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2004.51%20

Arvaukseni osui oikeaan - Kyle istuskeli pihasohvalla Melanien kanssa, yrittäen päästä yhteisymmärrykseen kuvan poistamisesta.

"Melanie, mikset sä vaan voi poistaa sitä kuvaa? Mä rukoilen ja teen mitä vaan", Kyle aneli. Hänestä Melanie oli kiero kuin käärme, mutta juuri nyt ei ollut aika ilmaista sitä hänelle.

"Teet mitä vaan?" Melanie toisti ja vinkkasi silmää. "No, siinä tapauksessa..."

Toivo palasi Kylen silmiin. Saisiko hän suostuteltua Melanien vihdoin luopumaan kuvan jakamisesta?

"Mä haluan sitä samaa mitä Allisonkin sai", Melanie ilmoitti.

Kyle huokaisi turhautuneena. "Anteeks Melanie, mutta luulis sunkin tietävän, että mä en harrasta seksiä ilman tunteita."

"Kyllä mä tiedän että sulla on tunteita mua kohtaan, kaikilla on", Melanie keikisteli ja liu'utti kättään Kylen reidellä. Tämä ei kuitenkaan suostunut. "No, hyvä on. Kuhertelu riittää."

Kyle nyökkäsi suostumisen merkiksi.

Screen%20Shot%2006-06-14%20at%2005.01%20

Käänsin juuri suuntani takapihan penkkejä kohti, sillä olin kuulevinani sieltä puhetta. Mutta suuri järkytys kohtasi minut jo toistamiseen saman päivän aikana. Melanie... Kyle... Muhinoivat? Mutta... miksi? Tämänkö takia Kyle oli käskenyt minua pysyttelemään kaukana, jotta hän itse voisi hommailla Melanien kanssa? Miksi ihmeessä kaikki poikaystäväni kokivat niin suurta tarvetta sekä pettää luottamukseni että hoidella Melanie.